NIEUWSBRIEF / 24 juni 2010
Kunt u deze nieuwsbrief niet goed lezen? Kijkt u dan op: www.deombudsman.nl/nieuwsbrief
Misverstand ondanks beste bedoelingen
Ongemerkt was het gezin Beijers uit Maasdonk steeds meer energie gaan verbruiken. Op de jaarnota van 2009 die het gezin enkele maanden geleden in de bus kreeg, stond dan ook een flink bedrag dat het gezin nog moest bijbetalen. Lees verder.
 

  Garantie op kapotte mobieltjes
Je bent dolblij met je nieuwe mobieltje en uiteraard heel voorzichtig met deze dure gadget. Om het touchscreen te beschermen berg je de telefoon zorgvuldig op in een hoesje voor je hem in je zak stopt. Maar na amper een maand bellen, sms’en, fotootjes schieten en af en toe wat funbrowsen, blijft het display hangen en wil niets anders meer weergeven dan verticale strepen. Lees verder.

Blijven praten
De cliënt aan de andere kant van de telefoonlijn is boos. Onbegrijpelijk vindt hij het dat de gemeente geen vergoeding wil verstrekken voor een aanpassing aan zijn auto. Zijn vrouw heeft een progressieve spierziekte en kan alleen nog mee op stap in een aangepaste auto. Lees verder
 

 
Internetaankoop retour, ook bezorgkosten terug
U bestelt een jurk, een citruspers of een mobiele telefoon via een webshop. U ontvangt het product thuis, maar bij nader inzien vindt u de kleur van de jurk niet mooi, is er geen plaats meer voor de citruspers op uw aanrecht of zag u een scherpere aanbieding van een mobiele telefoon bij een andere winkel. Lees verder.

Internationale samenwerking opsporing spammers
Je kunt er behoorlijk last van hebben: spam. Ongevraagde email-berichten of sms’jes waarbij niet duidelijk is door wie zij verstuurd zijn en die één doel hebben: een product of idee verkopen of een donatie vragen. Lees verder.
 

Colofon
Nieuwsbrief De Ombudsman / juni 2010

Deze nieuwsbrief is een maandelijkse uitgave van Stichting De Ombudsman. Heeft u op- of aanmerkingen over deze nieuwsbrief? Mail dan naar Nieuwsbrief@deombudsman.nl

 
Website | Contact | Afmelden voor de nieuwsbrief